lördag 12 oktober 2013

Höst & Lama

Hösten är Magisk!

Dessa vackra färger tar andan ur mig ibland.
Vi har hittat ett stråk där vi promenerar och det ser ut som hemma förutom att gångbanan är bredare och grusad och sen är det inte så mycket backar som i körsbärsdalen så dt är okey att ha vagn och småbarn med sig. Underbart!

Noa och jag var en dag på en Lama farm och han älskade det!! Han säger till mig på kvällen när det är läggdax om jag minns lamadjuren och så låter han som de gjorde. Ja, Noa och jag pratar med varandra när han ska sova. Han pratar massor nu och jag kan knappt sluta och fokusera på läggdax vissa kvällar för det är underbart.
Noa fick massor av beröm på hur han var mot dem och han släppte inte taget om kopplet mer än när det var dax att köra hem. Vi var där i drygt 1½h och jag skall försöka ta mig dit igen innan det blir för kallt och då hela familjen

Vår vardag rullar på och jag har inte en massa att skriva så det är orsaken att det är länge sedan.
Skolorna blir bättre och bättre i tjejernas värld men de har nog lite tänket " vad spelar det för roll vi ska ju hem igen" och det förstår jag. Jag accepterar det inte men jag förstår dem.

Pojkarna har haft hosta i ca 1 vecka nu så måndag var båda hemma och Noa även tisdag. Nätterna är värst som alltid.
I torsdags var jag på utv.samtal med Ida på skolan och då ringde Magnus och sa att Noa hade 39.4. Bara så....Han hade inte ätit mer än halvdålig frukost på hela dagen..Inget dög liksom så lite beredd var jag men ändå studsade min oro tillbaka till när vi flyttade hit och jag ville bara hem. Väl hemma sen så hade jag sten koll på honom hela natten och han fick inte feber igen. TACK!

Halloween närmar sig och det märks att det är stort! VILKA grejer det finns här. Både i själva utklädnings temat men även dekoration...galen blir jag, galen!


Igår drog jag och Magnus ut med Kriss och Dean och vi hade det så himla trevligt. Det skrattades massor och när det var dags att bege sig hemåt så delade vi på oss. Magnus och Dean körde och hämtade Chloe, deras äldsta dotter och jag och Kriss gick int till oss och öppnade en flaska vin och pratade.
..................även med dem känns det oförskämt bra och avslappnat





 
 
 
 
 
 
 
Mallgroda!!





Ha en fortsatt trevlig helg

1 kommentar:

  1. Det kan väl vara skönt ibland att tillvaron bara flyter på och att det är hyfsat lugnt på alla fronter. Ser fram emot er upplevelse av Halloween "på riktigt" - kan tänka mig att det blir MYCKET av allting!Helena

    SvaraRadera