torsdag 8 augusti 2013

I början av augusti...

Våra dagar rullar vidare och tråkigt nog har det bara varit en het dag på två veckor. Visst är sommaren kvar men det har mer varit härligt höstväder och vi har knappt varit och badat.

Pojkarna har fått vars en sak att ha ute(dock är Noas 4:e hands, grannen skänkte den, och så sjukt slitet) men han har kul ändå en kort stund.

Amanda och jag planerar hennes rum för fullt och hon älskar det!! Hon ska ha lite nya saker eftersom hon sålde det mesta innan flytten. Plus hon är så härlig att ha och göra med, ställer upp för mig så fort jag behöver det och det ska ge belöning i min "uppfostran-tänket"

Imorgon drar hon och Magnus till Ikea och World Market.

Idag gjorde jag en sak jag längtat efter. Jag köpte blommor till entrén....och jag blev nöjd. Entrén är dumt planerad och det är svårt att bestämma mig men nu gjorde jag det och det blev bra.

Idag, torsdag, är det 5 dagar kvar till Sverigebesök och vi har massor att fixa innan dess. Stressen smyger sig på men det ska bli så roligt.



En dag efter jobb kom Magnus hem så glad och stolt över att han hade räddat en sköldpadda från en säker död. Den var så fin och vi ville alla behålla den, njaa kanske inte Amanda men vi andra...*s* Men så blev det ju inte och vi släppte den senare samma kväll på ett tryggare ställe.

 
 
 
Igår, onsdag, så satt vi ute och åt grillat när det började mörka och blåsa lite. På ca 2 min gick det från lugnt till storm och vi fick skynda oss in med allt och rädda blev vi just eftersom de hade utfört tornadovarning här och det var så overkligt att det kunde gå så fort.
Vi gick ut på framsidan och fick då se flera andra familjen som stod och tittade.
 
 
 
 
 
 
 
 
Eriks eldrivna sparkcykel är super rolig och Noa åker gärna med
"vill du åka med?"
"ja tack tackar gärna!!!"
 
 
 
Noa tar sin Walkie Talki i bilen och så snackar han med Nelson!
 


Framsidan
 
 
 
 
Noa var trött
 

1 kommentar:

  1. vad fint du gjort, och härligt att se bilder på er alla! saknar er här hemma!

    SvaraRadera