onsdag 4 december 2013

Vinter har anlänt på riktigt

Det kom snö som stannade ca 1½vecka, bara 2cm typ. sen har det varit för kallt för att snöa fram till i förrgår så då var jag och barnen ute en stund. Erik stannade kvar länge. I natt har det snöat en lagom mängd och jag gick ut i morse innan Magnus körde och skottade för vi har ju busshållplatsen vid vårt hus så vi måste skotta för barnen. Inte så mycket yta tack och lov.
Jag har sett två pickups som är grannarnas köra förbi och ut mot de större vägarna och de har satt på en plog. Vi såg många när vi flyttade hit i April och det är vanligt här att stiga upp tidigare för att kunna ploga undan lite och bidra till samhället.
Inte många i Sverige som gör det, eller? När vi bodde mer centralt i byn i Veberöd så var det en tydlig gräns mellan grannarna och oss för de kunde inte förmås sig att skotta en mm mer än deras. Och vi var inga hemska grannar....På Idala var det samma sak....Skotta gjorde jag inte men när jag klippte gräset utanför vårt staket så brydde jag mig inte om det utan hade jag tid så klippte jag en bit på grannens också. Varför inte?
Duktiga jag hahahaha

Enligt prognosen skall det snöa hela dagen idag och halva imorgon. Får väl se hur det ser ut sen.


På fredag väntar The Duffings Christmas Party för mig och Magnus och på lördag skall vi alla äta pannkakor med jultomten! Vi skänker en julklapp och vi får en julgran, spännande va!

Snart dags för mig att komma på vad jag skall ge Magnus i julklapp...och mig själv...


 
 
 
 
Innan skolan idag tog jag ut grabbarna och lekte!  
 
 
 
 
 
 
Jenn, Joacim och deras dotter Isabelle gästade oss i lördags


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar