fredag 11 april 2014

Kompisar

Våren har stannat kvar denne gången. Underbart med värme och att pojkarna är ute och leker när det är skola och preschool.
De sover bättre och allt det där ni vet.

Ida och jag hämtade Rachel en em och de drog till spelplanen nära oss och spelade baseball.
Rachel är en mkt fin tjej som alltid har glatt humör och kan bjuda på sig. Dessutom bruna ögon och långt brunt lockigt hår. De två vänder nog många huvuden på fjortispojkar.
Ida var så glad över det för här är det svårt att vara m ngn på fritiden i den åldern för det är mkt skola och sen sport.

Igår när Erik gick ut så kom både Ian och Brayden hit och de gungade och hoppade längst. Cyklade i kvarteret och hade det så kul. Jag hämtade hem honom efter Zumban 19.40 liksom. I förrgår hängde Ian med hem efter skolan och de lekte ute på fältet och skattade massor. Han blev hämtad 19.30

Erik säger att han inte vill hem igen. Han känner sig mkt smartare här! Goa grabben. Ibland i vissa ögonblick kan jag se en skymt av den tonåring som är på väg att träda fram och han e stilig.

Imorgon ÄNTLIGEN kommer Morfar & C:O hit!
Noa satt i bilen på G hem från servicen sent en kväll, mörkt och tyst var det så jag frågade lite lågt " Sover du Noa"
"nej....jag e ledsen..."
"Ledsen ...varför det?"
" Var e min Morfar?"
Mitt hjärta smälte lite just då....

Min pappa har de största idolerna på andra sidan atlanten. Tack för Skype! (igen)

Folk här pratar om att våren lär bara susa förbi och att vi kommer ha sommar DIREKT! Vi får väl se.
Tonåringar, inkl, mina...går redan i shorts


Brayden och E

Ian


2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, och med sommar runt hörnet, lovely!!

    SvaraRadera
  2. Var visst ett tag sen jag var inne på bloggen..... men nu är jag uppdaterad!!! Alltid roligt att läsa lite om vad ni gör och vad som händer. Här har vädret också börjat bli mer våraktigt och ni till påsk påstås det att det kan bli riktigt fint o varmt! Ser framemot långhelg med mkt utevistelse = trädgårdsarbete... :)/Helena

    SvaraRadera