söndag 28 september 2014

En samling sommarbiler

Dags för glassbilen igen. Jag gillar detta så mycket, idén liksom, styckevis och inte svindyrt.
Alla barn stora som små blir glada när de hör melodin!


Det öppnades en glassbar i Victoria för ett antal veckor sedan och vi som ville drog dit och smakade. MUMS!

Ute på promenad långt hemifrån och PANG så öppnar sig himlen med den enorma mängd vatten så man måste söka skydd. Vi sökte skydd under ett träd och efter en stund tog leken fart.

 Här är vi alla på en mexikans restaurang på West end av Minneapolis. Finns butiker där som är speciella. En klädesbutik som har bra pris och oerhört snygga kläder enligt alla tre damer i denne familjen och sen en leksaks affär som bara har kända märken och inriktar sig på tänket "leka in lärandet" Jag hade kunnat lägga en hel del pengar där kan jag säga. LOVELY!



 Noa och Aidan hjälps åt att jaga bort monster som gömmer sig i vår björk men ibland så blir dem tagna och då dör de. Tur att det e lek för med hjälp av sin polare så är de på det igen...hahahah


Ännu en het dag då vi väljer skuggan för lek. Kolla in vad fint de gör det. Ingenjören i Erik och Noas fantasi gör deras lek enastående att titta och lyssna på.


På min egen personliga Bucket-list så har det  i många år stått att jag vill ha ett så kallat  Lemonade stand. Ni vet det man ser i filmer där man säljer saft i sitt område från sin uppfart.
Vi bestämde en tidigt start på dagen och Ian kom över så vi bakade chokladmuffins. Jag dekorerade dem enkelt och sen blandade det saft och kokades kaffe. (bagaren i mig e inte nöjd med bara saft)
Så för $1 (6.50skr) Fick men en muffins + saft/kaffe.
De satt i lite mer än en h och när alla som kunde varit och handlat. Inklusive Idas väns mamma(de hämta upp Ida) så hade de tjänat $9 var (58skr)
När Erik stigit på sin buss till skolan så brukar jag och Noa gå en promenad.
Noa älskar djur och en del insekter, där bland trollsländor och gräshoppor och grodor.
Denne promenaden började bra!
 
 
En del sommarkvällar avslutas så här. Antingen jag och Magnus, eller med grannar eller om vi har besök. Men även ibland smyger Ida ut och sätter sig hos oss. Sen finns det en del kvällar då vi alla grillar marshmallows eller smoores.

 
 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar