måndag 1 juli 2013

Det blir en dag på stranden, varje dag

Våra dagar rullar på fort och jag har inte precis priorterat bloggen.
Sen vet jag ju inte om ni vill läsa om vår vardag utan endast när det sker stora grejor. Men denne bloggen är ju inte bara för er utan mest för oss själva faktiskt. Kunna se tillbaka på. Så det så! *S*

Vi börjar med Amanda:
Hon fick ju en summa pengar av oss för de bra betygen och det har hon lagt på en laptop och ett par bra hörlurar. Behöver jag nämna att hon de senaste dagarna varit på sitt rum mest hela tiden. Det är okey, ett par dagar av den lyxen ska hon klart ha. Hon passade Erik och Noa i lördags när jag och Magnus var på date.  De åt pizza och tittade på Modig. Hon är en bra barnvakt!

Ida:
Lyckliga Ida följde med en klasskamrat till hennes stall där hon har sin häst. De fixade och donade med hästen och Ida fick sitta upp och skritta lite. Hon var väldigt glad när hon kom hem sen flera timmar senare. Hennes vän i Sverige, Johanna, och Ida skypar nästan varje dag men annars så tar Ida det lugnt och njuter av sitt lov.

Erik:
Vi har hittat ett badställe som vi gillar väldigt mycket och dit kör vi i princip varje dag. Två gånger nu så har vi mött Luke, Eriks klasskamrat, och det har gjort Erik mycket glad. Erik har inga puffar länge och blir inte helt vettskrämd när han kommer lite under vatten. Framsteg! Leka med bilar och bygga lego är fortfarande stort, lite svårt att samsas med syskonen i legobygget men all träning ger färdighet.
Läggdax är dagens sämsta sak nånsin. För då missar han saker som han tror vi gör. Goding! Grannens Abby, 8år, är hans nyfunna ögonsten. Vi var och såg henne spela en softball match och tyvärr fick vi lämna efter bara 15 min för Erik fick en allergichock och hans öga blev hemskt. Tur jag hade medicin hemma från förra gången. Snabbt hem och i med det i ögonen och näsan, plus en sugtablett. Sen dämpade det sig ganska fort.
Men det märks att Erik ser upp till henne....

Noa:
Han pratar och pratar och pratar. Meningar och berättelser. Nu till lunch sa han bara rakt ut. " De e du Stinky, vad jö du hä??" (han ser just nu mycket på Mumindalen ja) Vid standen för någon dag sedan " ska bara tvätta händena, jag mycket gusig"
Han håller sig från att äta ordentligt i ett par dagar för att sedan slå oss med häpnad över hans portioner han får i sig.  Aidan och Noa har haft ett par tillfällen(de sågs vid matchen också) för lek och det gillar Noa.
Han har en flyväst när vi badar och han älskar vatten. Ogillar att komma under men bryr sig inte nämnvärt om det skulle ske(jag är ju där hela tiden det vet han)
Noa och jag var på en playdate med mammagruppen och där var det några i hans ålder och det gillade han.
Alla coola bilar är HANS mustanger!!!

Erik och Noa älskar is och ismaskinen i kylen används flitigt.
Vi spelar mycket basket, badminton och softball/baseball allihopa.
Vi var på Mall of America i fredags och åt så oerhört god mat! Men vi åkte också karuseller och shoppade.

Bilddax!

 

 
                            Såklart ska det åkas på stora bocken Bruse, dock inget skoj när det var slut
 
 
                                                            Två modiga tjejer!
 
 
 
Här var det redan dags att rusta för julfirande
                                        
                                                                    Ett café på MOA
 
 
 Det var här vi åt och det lär vi göra igen. (lite små stolar testades) Härliga barn jag har!
 Kycklingspett, grönskasspett, rostad vitlöks potatismos och fruktsallad var det jag åt.
 
 
Gissa var!!
 
Mandi köpte en stoooor krokodil(fr Peter Pan) på Disney Store
 
Jag köpte denna vackra docka,.. och fler lär det blir
 
Vattenlek i trädgården 
 
Härligt väder, god öl och världens snyggaste man mitt emot mig!
                             köttbiten är min portion ,10 once och det godaste kött jag nånsin ätit
 

 
En bild som togs enbart för att se om vissa läsare tänker precis som vi.....
 
Underbart!Vi åt blåbär och jordgubbar och det försvann fort.
 
 

4 kommentarer:

  1. Hej alla
    jo vi följer er.....i alla fall jag....det är alltid trevligt att höra att allt är bra....och att allt går bra....hälsa alla

    J.A.Hansson

    SvaraRadera
  2. PHOEBEEEEEEEEE!!!!! :)

    jag läser jättegärna om er vardag, det är mysigt. och det är kul med alla bilder. tycker bilden på ida och Amanda i detta inlägg var så fin, in the moment liksom. :)

    SvaraRadera
  3. Håller med, är kul att läsa om vad ni hittar på om dagarna, och hur barnen anpassar sig till den nya tillvaron. Roligt att få en lite närmare inblick i hur det amerikanska vardagslivet ser ut "på riktigt"...:)/Helena

    SvaraRadera
  4. Puss på er! (jag läser också gärna om både stort o smått)

    SvaraRadera