lördag 30 november 2013

November?

Denne månaden har bara susat förbi.

Skolarbete tar mycket tid och jag kan stolt säga att ni när de första betygen är satta så är jag mycket stolt nej nej, mer stolt över tjejerna och Erik.
De har presterat superbra och kommer kunna ha nytta av det resten av sitt liv. Magnus jobbar och de vill ha han kvar längre än vad som är skrivet idag. Vilket vi inte är förvånade över men det är mycket som skall gå i lås för att vi skall tacka ja. Vi får se helt enkelt.
Noa är glad när jag lämnar honom på förskolan och han sjunger lite på engelska nu också, räknar osv.
Han är Noa-sir-mix-alot. för han blandar saker kors och tvärs vilket är ur gulligt. Pepparkakshus är
"KakHouse"

Jag började plugga för några veckor sedan. Digital Divide and Digital Littracy. Mer intressant än vad jag trodde tack och lov men väldigt tufft. Första inlämningen klarade jag och nu väntar jag på svar på andra och jobbar vidare med den tredje.
Har gjort framsteg med min sjukgymnastik och allt det där så nu går jag två gånger i veckan.
Kortfattat har jag blivit röntgad och då upptäcktes det att jag har skolios i ryggen, ganska långt gången och sen har jag pga en skada fått artros i nacken som strålar ner i armar och händer. Med all hjälp och min egen träning så går det framåt men inte med mina händer. Värken som började tidigt i somras är sju resor värre nu. Håller mig vaken på nätterna. Kan inte skriva med en penna vissa dagar, hålla kaffekoppen, öppna tandkrämen, mjölken, knäppa blixtlås, bära matkassar, skala potatis eller äpple är döden. Det är mycket, jätte, super jobbigt och jag/vi hoppas att det också blir bättre. Därför
En stor positiv sak är ca en månad innan rehab började så klarade jag av att göra planken 28-30 sek....nu!! 2.30 min!!!!

Jag och Magnus var på Tetras julfest förra helgen och det var super trevligt! Kunde varit bättre musik för att både vara Semi formal klädd och dansa till disco musik är ingen hit.
Vi fick iaf visa våra kunskaper på snapps sång(dock fattades Petra*s*). På Magnus jobb är där Joakim och Caroline och de är ju svenskar. Så med dem sjöng vi "Helan går" och det var inte nervöst, otroligt nog. Men alla där var ju vanliga människor som bjöd på sig själva utan att döma.

 
 
 
Jen&Joacim
 
 
Jag, Jen och Joacim 

Killen längst till höger är Magnus chefs chef, Valeri. Han dansade hur härligt som helst. 
 
Det ryska paret med Cory i mitten. Cory lyckades vara med på nästan alla bilder.... 

 Som sagt...Cory
 
Lite senare på kvällen. Caroline och jag. Hon var en mycket glad, snäll och sprallig tjej.
 
 
Caroline och Daniel vann ett speakersystem, andra vann Ipods, vinkyl, mobiltelefoner så nog var det fina julklappar. I den påsen jag tittat ut var det just en Ipod så ja, lite småbesviken blev jag....

Joacim, Valeri och Daniel 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar