fredag 8 november 2013

Våra första gäster

Förra helgen hade vi The Mattson Family hos oss på lunch. Tracy & Eric, Cassie 7 och tvillingtjejerna Sami och Vana på 4 år. Vi bjöd på tacos, alltid gott, och de tog med sig äpple och caramel sås som var mycket nytt för oss och super smarrigt.

De är härliga glada människor och har ett gott hjärta allihopa. Noa chockade oss med att kommunicera(!!!!) med tjejerna på engelska. WOW.
Tex. En av dem behövde hjälp med skosnöret och det ser Noa och säger " I can help o"
och när då Noa inte kan knyta utan mest drar, även om han gör sitt bästa, så skrattar hon så hjärtligt och säger " You don´t know what your doing you silly monkey" Noa svarar " Me no monkey me Noah"
Erik pratar flytande nu. Vissa saker vet han ju inte vad det heter självklart men jag hörde honom förklara en sak för grabben som passar dem på Drop in Daycare när jag tränar kvällspass och det var fulla meningar med alla ord utan att ens staka sig.
Så här är det framsteg.

Amanda kämpar på med matten, geometri men utöver det så går det mycket bra i skolan.
Ida går det också mycket bra för. Det sämsta Ida har just nu är C-, annars är det A,B och C för hela slanten. De är mycket duktiga. Jag hoppas det håller i sig för både jag och dem börjar bli trött på att jag har så mkt koll på deras läxor och prov och är "jobbig" med att skolan är viktigare än FB, Instagram och youtube. Tur helgerna finns. Då får vi en paus.......oftast

När de blir vuxna hoppas jag att de inser att jag stöttade dem i skolan och inte bara var en bitch!
hahahahaha


Förutom gäster på söndagen så var jag och Magnus ute i Minnetonka på ett ställe som heter Ike´s och vi var där med Kris och Dean. De är underbara. Vi har så roligt tillsammans och ser redan fram emot nästa gång.

I helgen har vi inget planerat, ev ska Ida ha filmkväll och det ska blir skoj.
Första snön har lagt sig och det var bara ett par cm tack och lov.

Vi har det bra här men vi har ju också dagar då saker är precis som för vilken familj som helst i vilket land som helst. Tjat på tonåringar, bråk mellan syskon, trötta och irriterade och just nu är vi nog där lite mycket.
Jag kan skriva en blogg om allt det roliga som händer men vi är vi och just nu så är det mer av mindre bra saker. Tror vi är trötta. Jag går på sjukgymnastik och har mer ont de flesta dagar vilket stör min sömn och min vardag. Det är mycket i skolan med prov, som alltid i slutet av terminen och Magnus har mkt på jobb fortfarande.
I det stora hela mår vi bra och trivs och jag vet att detta kommer lätta snart.
Har ju trots allt världens finaste familj!!



På Ike´s
 



Att leka med lera har vi inte gjort på lång tid. Det var roligt!








Att hjälpa pappa platta färsen innan den skall in i frysen är super roligt

4 kommentarer:

  1. Kul att allt är bra med er. Kämpa på, dom kommer att tacka dig. Du är en jättebra bitch, jag menar mamma =). Vi ses snart. Krama alla.
    // Jonas

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att de är så duktiga på att prata engelska! Tänk vilken nytta de kommer ha av det hela livet! Saknar er. <3

    SvaraRadera
  3. Aven om man deltagit i dessa stunder ar det sjukt kul att lasa om det, du gor ett bra jobb alskling :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att det fungerar så bra för barnen!
    Vad gäller flickornas upplevelse av att du tjatar kommer de att tacka dig en dag ;)
    Ska bli roligt att få träffa er igen, inte lång tid kvar nu! Kram <3 /Asplund

    SvaraRadera