lördag 16 november 2013

Tiden går fort

Länge sedan jag uppdaterade och det är ju för att vi har vardag. Inte så kul för er att läsa eller oss senare i livet om att jag tvättat, städat, lagat mat osv.

Men men
Just nu sitter jag och Magnus och planerar inför julen. Hur huset skall dekorerars. Julklappar osv.
Igår var vi på Eden Prairie Center och mötte Tomten! Han föll helt och håller för Amandas smilegropar! Han skulle minsann berätta det för nissarna på verkstaden om denna vackra svenska flicka men de ljuvligaste smilgroparna. De, tomten och de som tog foto, skrattade hjärtligt över att Noa sprang ifrån oss som ett skott vid varenda tillfälle han fick. Han är sååååå snabb, ni anar inte!
Erik tittade, granskade ganska länge på Tomten men sen insåg han nog tror jag att det är äkta. Noa stirrade också ett bra tag men sen när han berättade för Ida, som hade varit hemma,  så var det med stora ögon och extas. Tomten!!!

Om jag har rätt så är det 44 dagar kvar till hemresa och jag börjar se fram emot det mer och mer. Tacksam över att skype finns men jag längtar efter att få krama om alla jag saknar! Längtar efter att få lämna tjejerna hos sina kompisar som de saknat. Samma för Erik och Noa. Noa och Nelson skypade lite igår och Noa är mycket noga med att Nelson får åka med honom, ha hans gosedjur, baddjur, tåg osv så jag tror att de två kommer leka som aldrig förr när de ses igen. Hans mamma kommer vara upptagen med att äta kakor så....

Sista veckan i nov så är det Thanksgivingbreak, barnen är lediga ons-fre.
Vi är bjudna till Kriss (grannarna) mamma och jag har sagt jag skall ta med mig cupcakes. Vi blir runt 25-30 st och det skall bli underbart att ta del av ytterligare en tradition.
Vi har redan sagt att allt som vi känner "vad underbart" "vad bra vi mår av detta tänket" kommer vi ta med oss hem till Sverige och implementera i våra liv.
Så som att tala högt och tydligt när våra barn fyller år över hur stolta vi är och tacksamma och hur mycket vi älskar dem. Så som Dean gjorde när Aidan fyllde år.

Magnus gör mycket bra ifrån sig på jobb. Han löser problem och visar framfötterna och jag är både stolt och imponerad av det han presterar.
Erik och Ian har hittat varandra igen efter sommaren, de går i samma klass och Erik har gått dit flera gånger denne veckan efter skolan och lekt och skapat "gummibands armband" Vilket är det hetaste hetaste här just nu för skolbarn.

Tjejerna kämpar på i skolan, Ida lägger ingen större tid på läxor men har ändå bra betyg och det är positivt. Amanda lägger för mkt tid på ikke läxrelaterade saker på datorn men bländar lärarna med det hon lämnar in och klarar av att få bra betyg. Dock är matten fortfarande ett svårt ämne att ro i land.
Noa trivs superbra på förskolan. Han pratar om saker de gör och fröknarna berömmer hans framsteg. han knuffas visa dagar men det vet beror ju på språkbarriären. De hade fotografering i torsdags och Noa som älskar att klä ut sig var så nöjd över att jag tagit på han skjorta och fluga. Fixat hår och allting.
Ska bli kul att se hur bilderna blev.

Jag har fortfarande kiropraktiker och sjukgymnastik 3ggr/vecka och kan ju säga att jag har dagar då jag knappt märker av mina smärtor men sen får jag en sådan helvetesdag då jag knappt kan använda min kropp och det gör mig mycket ledsen.
Jag tränar vidare ett par gånger i veckan. Bra veckor 4 ggr vecka och de som jag inte hinner så mkt blir det bara mellan 2 och 3. Detta är ju utöver sjukgymnastiken så jag känner ju i kroppen om jag inte får tränat en slags rastlöshet. Då drar jag igång med plankan eller squats eller lite hopprep bara för att få utlopp. Det kan jag ju göra hemma liksom.
Jag har börjat plugga 50% och det är inte det jag valde som första handsval för det krävde böcker som jag inte kunde lösa med fraktkostnad, men det är en rolig kurs.

Igår kväll innan Tomten drog vi till Don Pablo och åt. ALLTID gott och trevligt!!
Kanske ett ställe att äta på den 17 april??



      Jag och Magnus hade bröllopsdag den 11/11 och vi gav varandra riktigt bra saker.
                            Magnus fick en fin text och kit till att grädda egen pizza med stenplatta.


 
                        Jag fick ett sett med sprits och tyll till att dekorera tårtor och kakor.
 
Erik med gummiarmbands-skapande
 
 
DON PEDRO`S
 
 
 
 
 
 
Noa med en av de roligaste saker han vet. Tågbanan!
 



Kram till er alla





 

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att läsa! Och jag förstår att tomten var tagen av Amanda. Supervaker tjej!!

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att träffa er när ni kommer hem, och som sagt, det är ju inte så lång tid kvar tills dess! Här hemma ska vi försöka vänja oss vid att Louise inte är hemma på ett halvår; hon har gett sig iväg till Sälen igen för att jobba en säsong till. Vi hoppas så klart på att hon kan komma hem och hälsa på, eller att vi kan åka upp till henne nån gång under säsongen, för annars blir det lång tid utan att få träffa henne.... och det är ju som bekant lite jobbigt..../Helena

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort hos Tomten :)
    Vad är det för kurs du läser? Är det distans från Sverige?
    Ha ett fint veckoslut..
    Kram

    SvaraRadera