måndag 16 september 2013

Andra skolveckan

Idas skola går fint. Vissa ämnen är tuffare än vad hon är van vid men om vi inte släpper efter så kommer envisheten fram och hon klarar det utan problem!
Det var ju fredagen den 13 även här och Ida, Rachel och Ava gick och såg en skräckis på bio. Vi agerade taxi och de verkar vara härliga tjejer som är väldigt nyfikna på svenska språket. Själklart startade jag lite Carola och de shakade loss där bak i bilen och det var en rolig stund.

Amanda har det inte lossnar för helt än men det är bättre. Amanda ringde hem förra veckan och frågade om hon kunde följa med en kompis hem. Ja visst vad härligt!! Så jag fick namn, adress och telefon nummer innan hon åkte med hennes buss.
Men sen var det nog inte så lyckat och varför behöver jag inte ta upp för jag tror Amanda klandrar sig själv lite, i onödan. Men vi fick iaf ta oss en funderare att hädanefter så SKA vi ha träffat dem först och helst att de är här de första gångerna.

Bägge tjejerna har prov idag. Amanda i histroia och Ida geografi. De pluggade och blev förhörda flera gånger igår och när vi kände att de kommer klara provet jättebra så lämnade vi dem på Super Target som belöning!

Idag är det måndagen den 16 sept och 11.40, vår tid, har jag uppkörning. Blir överraskad om jag klara det för jag kan inte fickparkera och det ingår i uppkörningen. Fick veta igår att jag kör upp med min egen bil och det är ju en fördel för den kan jag ju. Men snälla ni...skicka era tankar hit till mig så läraren inte bara dömer efter fickparkeringen...

Eriks skola hade Ice Cream Social i fredags. Då drog hela familjen dit och lekte, hoppade i hoppborgarna och åt glass i stora lass! Jag var frivillig och hjälpte till i 30 med att vakta en hoppborg. En hinderbana där par tävlade mot varandra. Erik och Amanda deltog! Lovely! Amanda har mognat så mycket och är en underbar storasyster mot både honom och Noa.

Noa har varit med mig i trädgården. Ägaren till huset, Pavel, har sagt att jag har fria händer i trädgården så nu har jag jobbat på där hela veckan. För de har inte tagit hand om den kan jag säga. Vinbär, krusbär, äppleträd och plommon träd. En låååång rabatt som de bara låtit växa så jag har slitigt kan jag säga. Det roligaste har nog dock varit när Noa lekt. För jag har hittat grodor och små paddor och Noa har haft de som kompisar och de har pussat varandra, varit i sandlådan, i gräset, på promenad, pratat, hoppat i hinkar och Noa älskar det!!! Han har stannat i trädgården flera timmar och vi har haft det mysigt.



Herr Polis har koll på oss iaf. Tack och lov!

2 kommentarer: