söndag 22 september 2013

Homecoming

Amandas skola anordnade Homecoming och Amanda ville gå.

Jag och Amanda drog till MOA och gick in en butik som grannarna hade tipsat om, deras dotter gå på samma skola, som skulle ha ett stort utbud av klänningar. Homecoming har tjejerna kort klänning och på balerna är det lång klänning.

Amanda prova tre olika och det blev den mörkblåa som vann. Till det köpte vi silvriga sandaletter.
Sen åt hon och jag på en underbar restaurang och hade det super. Det kom fram en magiker som gjorde kort tricks som jag aldrig trodde var möjligt. Både jag och Amanda var helt paffa, glada och paffa. Väl hemma igen var hon efter 22....

Så igår, lördag, var det dags och jag passade på att fixa hennes hår under tiden Noa sov. Det fönades och plattades och håret fick en fin glans och luft och blev super fint.
Sen körde vi dit hon skulle möta de andra tjejerna och då visade det sig att det inte bara var hon och två tjejer....det var massor av ungdomar och deras föräldrar. Erik satt snällt i bilen och jag var inte Homecoming-mum-dressed, så tyvärr. Men hade Amanda sagt att jag skulle så hade det ordnat sig men hon tyckte att det funkade att jag körde igen.

Där jag lämnade henne blev det fotografering och sen åkte de alla till en restaurang i Waconia och sen mot dansen. Amanda hörde av sig precis innan 22 och ville jag skulle hämta henne så det gjorde jag. Hon hade inte haft det så super som hon önskat men glad att hon gjorde det.

Eftersom Amanda blev så nervös när hon insåg att det var många fler än bara tre tjejer så ville hon helst inta bli fotograferad innan. Men snäll som hon är så fick jag ta två....

 
Vackra nervösa underbara dotter, med danseskorna i handen.
LOVE YOU ALWAYS!


2 kommentarer: