onsdag 4 september 2013

Minnesota Landscape Arboretum

När de andra var i skolan drog jag och Noa hit. Här finns ALLT som passar in i vårt klimat att ha i trädgården. Jag såg inget med bär och frukt från bilen, troligen för det drar till sig oönskade djur men annars var det allt man kan tänka sig och fint skött var det. Får mig att sakna min trädgård mer och ger mig planer inför framtiden.
Jag var ju lite sent ute då blomster är min passion för det mesta var ju över men jag har ju utan tvekan ngt att se fram emot nästa år.
Vilket ställe!!
Efter att Noa lekt i ca 2 h körde jag bilrundan och tog foto från bilen. Det som jag inte kunde se från bilen var den japanska trädgården och det gjorde mig smått sugen på att gå ut igen men det är bättre att ta en annan gång och jag vet att Magnus gärna hade sett det så då kanske han följer med.

Igår var ju också Back to School Day!
Och mest stolt är jag över Erik. P.g.a. att han är den som förstår minst och pratar minst av de tre men han går ändå dit med glädje och en positiv anda.
Men tjejerna var nervösa och när de kom hem var de på mycket gott humör men trötta. Amanda tycker det hade varit toppen om de pratade svenska och det förstår nog vi alla.
Dessutom efter som jag är hemma kan jag beslagta deras mobiler som de kan lösa ut när dagens läxa är klar!! Det är något som jag är säker på kommer underlätta så för deras del, förhoppningsvis.

Vi var på MOA för ett par dagar sedan och härliga Amanda blir så irriterad över att alla glor...VARFÖR??liksom.. "är det tröjan?" Amanda hade ett par nyinskaffade svarta tights och en ny benvit blus utan ärm och hon var skitsnygg! Så jag sa till henne det och att hon får börja vänja sig..*s*

Ida fick två lektioner med sin kära vän Rachel och det gjorde henne superglad. Plus att hon fick en ryggsäck som hon verkligen var nöjd med och lite kläder och ett par skor. Så skolstarten för henne gick hur bra som helst!

Nu följer det bilder på Godingen Noa och hans lek och sen det lilla jag fick bild på från bilen.


 
 


















2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gått bra att komma tillbaka till skolan! Erik kommer säkert lära sig mycket mer snabbt när han är där varje dag. :)

    SvaraRadera
  2. Inspirerande lekplats för barnen :)
    Älskar naturmaterial!!
    Kul att skolan blev lyckad för alla 3 :)
    Kram

    SvaraRadera