måndag 10 mars 2014

Nu börjar det blir vår!

Idag har vi haft värme....kan ni tänka er, lite värme!! Från -20grader till 10 plus på bara 3 dagar. Snön smälter i rekordfart.
Så idag har jag och Ida hjälpts åt att sopa och ställa i ordning i uterummet och kvällsmaten intogs där och även en kopp kaffe och lite lek efter åt.

Tyvärr hände det en mindre bra sak idag. Chloe, fam Duffings äldsta, halkade vid busshållplatsen och vred knäet ur led. Så precis när jag skulle lämna Noa bad de mig komma och passa de andra tre så de kunde köra till ER så världens snabbaste lämning och sen hem till dem. Aidan är 4 bara men de andra tjejerna är 10 och 12 så de minuter de fick vara själva var okey. Sen efter jag kollat av vid deras dörr så kom en annan granne som hjälpt Chloe innan hennes mamma kom, för hon bor vid busshållplatsen, så hon sa hon kunde vara med dem tills jag var tillbaka.
Duktiga Erik bara klädde på sig utekläder utan problem, tog sin backpack och kom ut så gick vi dit tillsammans.  Han e go han alltså. Duktig!

Erik och Aidan lekte 40 min innan Eriks buss kom och strax efter 9 kom mormorn så då kunde jag lämna.
Jag drog och tränade, simning!
Efter ett par timmar fick jag ett sms av Kriss att de var hemma igen och att Chloe var gipsad och hade kryckor men att hon kommer bli bra igen.
Så jag köpte en gosedjurskanin, en ballong och en bakelse från Fam Andersson som en "Get Well" omtankes gåva. Hon blev rörd och tacksam.
Detta var innan Amanda var hemma och kunde berätta om det hela, Chole och Amanda har samma busshållplats, så när jag lämnade gåvan så berättar Kriss att Amanda inte gått på bussen utan stått kvar hos Chloe, som låg på marken, tills dess att de kört iväg. Bussen kunde inte köra iväg för Chloe låg illa till det. Det gjorde Kriss helt tårögd av uppskattning

Superstolt blev jag kan jag säga! Fina Amanda!




Idas rum är KLART! tack och så skönt att kunna ge henne detta. Ida är så nöjd och har sagt att hon verkligen uppskattar det vi gjort.
Ommålning från helvitt till nougat och rosa. Tv som fungerar med ca 400 olika kanaler(usas minsta utbud), gardiner,  tavelramar ny STOR säng och nya sängkläder. Hennes rum är så fint nu!

1 kommentar:

  1. Vilka duktiga barn som ställer upp så!! Och rummet blev kanon!

    SvaraRadera