lördag 15 mars 2014

Plusgrader

Nu så när snön smälter i en enorm fart, fågelsång hörs och solen värmer så det går att ha jackan uppknäppt och inte behöver vantar eller halsduk.
Vi har haft 4 dagar med plusgrader dagtid och precis runt 0 under natten. Snön sjunker men det ligger mycket kvar, så klart.
Idag är det fyra veckor kvar till vi möter upp Morfar och c:o på flygplatsen och jag längtar såååå mycket.
Att vara långt ifrån och endast ha Skype för att se våra nära och kära gör att bara en kram betyder så mycket. Och jag skall krama dem!!! MASSOR!

Målade om gästrummet, även kallat Rosa rummet så vilken färg det hade är ju lätt att räkna ut. Numera är det samma färg som de andra sovrummen. Det är det ägaren gick med på men det gör inget för det är snygga färger i detta huset.  Alla rum går i beige-nougat, vissa lite ljusare och andra mörkare.

Idag börjar Noa på simskola. Det nya gymmet bjuder på 4 lektioner och eftersom Noa ÄLSKAR vatten och har alltid gjort, plus att det än så länge bara är jag och han som är medlemmar, skrev jag in honom.
Ska bli spännande att se hur det går, om det går.
Igår var Amanda på bio med Kaylee igen. De såg Need for Speed.
Jag och Magnus såg Days of thunder i källaren och innan grabbarna gick i säng så såg vi Hotel Transylvania och åt choklad, inte jag dock.
Jag väntade till pajen senare. Det var ju Pi-(pie)dagen igår ....Jordgubbs och rabarbepaj med vaniljsås. MUMS!



Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Mmmmm låter som en underbar paj!! Och det där gymmet vill jag oxå ha!

    SvaraRadera