torsdag 6 mars 2014

Vill ha vår!

Nu efter så många veckor av kyla, isande kyla, så att vi inte kan leka ute inte ens ta en promenad så vill vi ha vår.
Med tanke på att det ligger runt 40 cm snö och där det är plogat/skottat över 1 m så lär det ta tid innan vi ser gräset igen.
Jag planterade tulpaner under träden i höstas och det ska bli kul att se om det lyckats. Tror inte jag fick till djupet och med en vinter som denne har de nog fryst sönder. Men då vet jag det iaf.

Barnen är lediga imorgon, fredag, för det är planeringsdag.
Min önskan är allt jag kan ta och rasta grabbarna en stund på morgonen när tjejerna sover länge. Får se vart vi tar vägen.
Sen ska det storhandlas och på kvällen bär det av till IKEA!!! Har längtat så efter den dagen. Ida ska få en större säng med bättre madrass. Till kvällsmat blir det ...... Köttbullar så klart!

Jag har gjort ett jättesteg när det gäller ryggen. Jag kan sitta ner under en hel måltid på restaurang utan att få ont. Jag kan sitta ner på golvet och leka en liten stund utan att resa mig i ren och skär smärta. Utöver skolios så vet jag nu att det är diskbråck vilket orsakade en stor inflammation så jag tar anti inflammatoriska tabletter och de har gjort hela min vardag så mycket bättre.
Min nacke är bättre, troligen så bra jag kan bli.
Händerna...hmm...ja det tar vi en annan dag
Jag har bytt gym och det nya stället är ett paradis! Jag tränar utan problem 6 dagar i veckan både Zumba och Core men även cardio på egen hand och styrka. Jag simmar också. Det är så skönt att ha så aktivt liv, utan smärta.
Playroom, där jag lämnar Noa om han inte är på förskolan, har både ett lekrum med underbara djur och tågbana, böcker och lekkök. Ett rum för basket och en klätterborg i samma stil som skattkammarön. Allt har bara en halvvägg mellan sig så det är stort och öppet. Han trivs så bra. och vill inte gärna hem fast han varit där 1½h.
Där finns dusch hyttar, egna skåp, handukar, ekologiskt shampo och duschtvål, hårfön med olika tillbehör, våg, ångbastu en centrifugmaskin till badkläderna och det är stort och fräscht.
Det finns ett fik där också. ALLT de säljer är top notch! Ekologist och nyttigt, inga konstigheter i maten osv.
Magnus och Erik kommer troligen också skiva in sig snart. Magnus har varit småsjuk från och till nu i månader liksom. Fast han känner sig bättre
Så klart får man ju vad man betalar för och gymmet är grymt dyrt. Sen får man ju se det i det stora hela. Vi gör ju en investering i våra liv och för min del har jag ju tack och lov ursäkten att jag MÅSTE ha ett aktivt lov och hålla igång mina muskler och min flexibilitet.

Amanda pluggar på och hon har sin andra semester nu, den sista. Hon har fått stödkurs i matten denne gången och den har hjälpt henne massor. Hon har just nu A- i den och i den vanliga matten har hon gått från F till C.
Hon kämpar på så mycket och hon kan så mycket om saker nu. Historia, geografi osv. Kul. Mindre kul e att jag inte har så bra koll, hahahaha
Noa och jag badade igår och han är som en fisk. Han leker och skojar, hoppar från kanten och eftersom det fanns en jämnårig som var ännu gladare för vatten så hakade ju Noa på honom. De stod och hoppade från kanten, kom under vattnet och på det igen. Om och om igen.
Om 37 dagar så hämtar vi efterlängtade svenskar!!

Den senaste dagen då det bara var ett par minusgrader och sol var vi ute en stund
 

Erik gjorde en snögrotta
 
Äta framför tv händer här oxå
 
 
Erik och Ian
 
 


EN UNDERBART NYHET!! MIN STOREBROR OCH HANS NATHALIE HAR FÅTT EN SON
Grattis till er och en härligt grattis till Underbaraste Isabella som numera är storasyster.
Saknar er massor!

 

2 kommentarer:

  1. Gymmet låter som en dröm!! Sånt får vi ha i Veberöd. ;) och Gud så mycket snö, jag är inte avis kan jag lova!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du inte har så ont längre! Hoppas att det fortsätter så! Förstår också varför du längtar till våren, hade nog jag också gjort även om jag gillar snö - fast lagom... Här hemma utlovas riktiga vårtemperaturer kommande vecka, kanske uppåt 15 grader - GILLAS!! Hoppas att det innefattar sol också, för det har definitivt varit en bristvara denna "vinter"..../Helena

    SvaraRadera