söndag 23 mars 2014

vår??

Nu börjar jag bli knäpp/knäppare än annars på att sitta inne. Jag insåg igår att fy vad länge sedan vi var ute och lekte, i mer än 30 min.
Igår hade vi -13C och vind på det. Solen sken men det hjälpte inte, gjorde bara det värre för nu längtar vi alla ut men kan inte, fortfarande. Vi har haft 2-3 våradagar de senaste veckorna.
GE OSS VÅR!!
nog om vädret

Jag var värd i fredags med MOMS-group den lille samlingen, då är vi bara 6 mammor och våra barn. Nu ha det ökat med en bebis flicka, Aubrey och en bebis gosse Owen.
Jag bjöd på Bullar med olika fyllningar. Traditions Kanel, socker och smör, Aprikos marmelad, Vaniljkräm och en som är vanligt här Citron och vallmofrö (Lemon&Poppyseed). Speciell smak och mycket friskt!
De är snälla de mammorna i min grupp. De är avslappnade, jordnära, snälla, glada och deras barn är bra vänner till Noa. Fick höra att oavsett hur mycket stress som finns så vill de inte missa min Host dag för jag bjuder på så mycket gott. Det värmde!
Men en små rolig sak:vissa hade aldrig hört talas om Kardemumma så de tyckte ju bullarna var mycket speciella.

Amanda började sin golf denne veckan! Så kul att hon äntligen gör ngt. Hon pluggar på bra i skolan och det ger ju resultat. Kan ju bara nämna att avgiften för golf är $235 sen första dagen fick hon papper på att det krävdes "uniform" ,en keps och en tshirt, och då tillkom det $120. Det är så man tappar andan.....iaf jag...

Ida ser fram emot att börja High School till hösten och kommer också börja på en sport då. Hon bollar mellan handboll, softball, fotboll. Hon gör bra ifrån sig i skolan i de ämnen hon gillar. Ida gillar att utmana sig själv så nu kör hon plankan och så för att bli starkare och smidigare. Hon har fått så väldigt långt hår nu och testar olika sätt att locka håret utan locktång. Så kul att se henne! Liknar en marsian ibland!

Erik glänser i skolan. Han har gått upp en nivå i både läsning och matte. Hade utvecklingssamtal i tisdags och det var underbart. Tänka sig att vår Erik både imponerar med sina idéer, snabba tänk och språkutveckling på alla 5 lärare han har men sen har han tydligen svensklektioner med två(turas om) kompisar där det tränas svenska ord.
Tydligen så är han en "maybe inappropiate to say but Babemagnet" (sa läraren med glimten i ögat)

Noa sa i går morse när jag nämnde att det snart var dags för simskolan att han inte vill träna simma, han vill leka! Så vi startade badkaret istället. Sen drog vi till Frissan!
Erik och Magnus var också iväg hos frisören så alla mina grabbar e nyklippta.
Noas språk har utvecklats en hel del sedan han började med de stora barnen efter jul. Han pratar mer och mer engelska och det  är nog 50/50 just nu. Även om vi pratar svenska så svarar han oss i bland på engelska.

Imorgon börjar skolbarnens Springbreak!

Sommaren och dess lov närmar sig och om barnen vill ha aktiviteter så är det nu det skall anmälas. Det är grymt dyrt bara. Vi får se vad de vill göra och sen får vi går från det.

Vi som familj har iaf sagt att vi skall ta oss på en vistelse i Wisconsin med ett par nätter i början av Aug. Ny delstat!

Veckorna rusar förbi för oss. Vi har så mycket att fixa och trixa och PANG så är den veckan förbi
Fördelen är ju att våren kommer fortare men nackdelen är att jag inte får skypat/ textat så mkt med de som jag saknar i Sverige.




Ser ni bebben i soffan...? söt söt söt, och liten



Igår läste jag för pojkarna i en djurbok som Erik har. Erik fick också läsa lite svenska. Sen som ni ser var det biodags för deras gosedjur och filmdags för oss. Vi såg "Den Otroliga Vandringen" Fortfarande lika bra!

1 kommentar: