lördag 4 maj 2013

Den gångna veckan

Eftersom vi blev lurade gällande värmen så har vi lite krupit tillbaka inomhus.
 Denne veckan har bjudit på både snö och blåst med ösregn, och då menar jag ösregn! Förstår inte hur allt kan vara så "större, värre" här. Allt från storleken på grönsaker och bilar till oväder.

Vi har köpt en ny kamera som avfyrar ett foto när vi trycker på knappen, vilket är mer än vad den andra gjorde. Inte lätt att fånga ögonblick med den kan jag säga. Men det är så  mycket roligare att fotografera nu!! Förstår min storebror och Martin E bättre nu iaf. Dessutom blir det skitbra bilder!

Både jag och Magnus var och tränade idag, lördag. Jag tittade på nyheterna samtidigt. En 24 åring, tjej, hade blivit mördad av sitt ex och nu letade de för fullt efter henne i Eden Prarie...30 min härifrån...
Jag ville bara lämna löpbandet och dra hem men det är ju lite fånigt så jag fortsatte... Senare så visade de om att det är ju faktiskt "severe weather season" även om det är snö och kallt... och de aslutade med att berätta om uppdateringen om bomb attentatet i Boston...då avslutade jag också! Shit! Jobbigt men det visste jag ju när vi diskuterade att flytta hit.
Det enda som fattas nu är ju att stå öga mot öga med en av prärie vargarna som tydligen bor i buskaget på andra sidan vägen lr  möta en fete spindel som hoppar på mig och sen försvinner spårlöst i huset. DÅ reser jag hem igen! Eller ringer Ghostbusters, de ska ju tydligen vara effektiva!

Jag fick äntligen skypat med vackra Amanda idag och det har jag längtat så efter. Den tösen gör mig tokig av saknad! Men nu är det bestämt iaf. När vi har hämtat hem henne så ska hon och jag ha en hel dag! En Mor&Dotter dag med god mat, shopping av kläder, good coffe and tea och en överraskning(jag vet du läser hjärtat, men du får ändå vänta tills den dagen)

Igår var bara en sådan dålig dag lixom. Snö och kallt! Amanda fick jag inte fatt på! Kunde inte göra det mysigt för alla saker är på sjön! Pojkarna ville inte det jag ville! Mina lördagsplaner blev inte av! Jag kom inte in på det jag ville till hösten! Och så ryggont på det, yey! När Magnus kom hem så bara rann det över. Jag grät en massa i hans famn och då kom det ju fram såklart...min saknad av Amanda börjar bli lite svår att hantera. SNÄLLA snälla snälla låt tiden till den 22maj kl 11pm komma snart. Och Karin, du får se till så planet håller sig till tidtabellen. Annars får väl JanÅke hjälpa dig.

Noa har varit hos frisören för första gången. (60skr) Han satt stilla men aningen misstänksam över den glädje hon gav över hur söt han var. Det släppte dock när hon get han en klubba. T.o.m Ida får klubbor av lärare på lektioner... Gillas lagom. Tur vi inte är här alltid!
Han blev i vilket fall som helst hur gullig som helst! Lite "pottstuket" över luggen  men det är nog det som är det gulliga.

Har hittat en till bra restaurang. Perkins! Bra priser och så god mat att man bara är glad när man sitter där. De har också kände god pajer och sist vi var där köpte vi med oss en  Apple Caramel pie som vi avnjöt här hemma.

Idag, lördag, vi jag, Magnus & grabbarna iväg och skulle köpa gympaskor och byxor till Erik. Han börjar ju skolan på torsdag! Då körde vi till EP och gick in på  Sears och där, såhär nära inpå morsdag, så hade det 30% på en av de klänningar jag föll för men som kostade 98usd då. Den blev köpt! Och självklart skor och två par byxor till Erik.

Senare drog jag och Ida till Supertarget och då fick hon shoppat lite för sin månadspeng.

Now...Picture time:


                                                             Brödrarna Bus!
 
 
Noa är mkt för hajar nu sedan vi var på Sea Life på MOA
 
På Perkins
 
 

                                           Godingen Noa med sin pottlugg...............
Mitt val av mat, kycklingpaj
Idas val av mat, tonfiskröramacka
Och den sagolikt goda pajen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar