fredag 31 maj 2013

Övning

Igår kom Erik hem ganska tyst och bad om att få vara ensam på sitt rum en liten stund. Sen kom han till mig och sade följande:
"Idag hände något hemskt på skolan. Alla barnen fick låsa in sig på toa med Mrs Dammann(läraren) och där skulle vi vara helt tysta. Det kom en tjuv tror jag. Jag klarade av att vara tyst så jag fick detta klistermärket"

Mitt hjärta stannade!! Jag provade ringa skolan men ingen svarade så jag mailade. Sen efter en lite stund kom Magnus hem och då tog han luren igen och då svarade dem.
Det var en "lockup" övning och de gör den 2ggr/termin här. Erik förstår ju inte det än...

Kanske därför jag är lite hemsjuk idag. För även om det bara var en övning så innan vi visste tror jag inte att mitt hjärta slog som det skulle...

För övrigt är det bra med oss. Vi planerar att dra till Valleyfare i helgen(ett stort tivoli) om vädret tillåter det. Magnus ska golfa med kollegor också.

Noa var på besök på Alphabet Junktion Childcare och det var underbart att se han leka med jämnåriga och ha kul! Det kostar 170usd/vecka(vi tänkte 3 dagar max/v) vilket blir  1190skr.
GALET!!

Så vi får se...

Amanda verkar gilla skolan. Hon saknar sina bästa vänner och de skypar varje dag. Men trivs här.
Ida och Erik mår bra.
Kalasdax snart igen här hemma!

Ha en trevlig helg alla!


Lite bilder från på vägen hem, det märks att älgbrorsorna har saknat sin syster





3 kommentarer:

  1. Men Gud vad hemskt! Jag hade oxå blivit sjukt rädd, tur det bara var en övning! Vi har grillat ikväll med grannarna, känns fortfarande weird att det inte är ni. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart obehagligt att få höra nåt sånt från barnen, hade ju varit bra med lite information innan om att en sån övning var på gång, kan man tycka.../Helena

    SvaraRadera