torsdag 16 maj 2013

den som väntar på något gott....

Nu är det 6 dagar tills jag äntligen får kramat om Amanda. Jag längtar så!
Det gör nog alla men nog mest hon. Hon är ju bara där liksom, i Sverige. Vi andra har ju varandra med. ja ni vet...

Igår haffade jag grannens gräsklipparman och ordnade så han klipper vårt också när han kommer hädanefter. Inte lönt att lägga pengar på något vi har hemma i Sverige, då alltså en klippare.

Vi har fått satt upp en kedja på ytterdörren eftersom Noa inte hade några problem att låsa upp och sticka ut nu när det är varmt och snöfritt!

Erik verkar trivas bra i skolan och så fort han kan uttrycka sig på engelska och förstå de andra bättre så kommer  han att trivas jättebra. Han har massor att berätta varje skoldag och han visar gärna vad de gjort.
Han är så glad över matsalen och så. Tydligen så är det precis som på film, en mattant lägger upp maten till honom och han dricker ut kartongen.

Ida verkar gilla att det inte är lika mycket läxor här. Hon stiger upp 05.10 lilla tösen. Men måste ju hinna med allt så som sminka sig, kläder och äta frukost innan bussen kommer 06.30
Hon klarar det iaf duktiga Ida!

Just nu leker Noa med GPS:en att det är paddan och visar sina blöjor, klistermärken, gosedjur osv...för vem, jo så klart Morfar! Så där ja, nu fick GPS:en en kram också... Någon älskar sin morfar eller vad tror ni!

Nu har vi fått leveransbesked om att vår last kommer hem till oss på måndag!!!! Hoppas att vi kan hyra matbord och stolar en tid till för det vi beställde kommer i mitten av juni...

Kommer bli enormt mycket att göra för mig så håll tummarna och tår korsade att Noa sover på natten( Vilket han lite har tappat de senaste nätterna) så jag har energi till att få detta hus att bli ett hem. Vi reser ju på onsdagen.
Ni som känner mig vet att jag inte kommer kunna låta bli utan det lär bli ryggont och nackspärr..MEN jag har iaf min egen bästaste säng att sova i!
Och min familj kommer ha ett hem!

Varje kväll utan för oss spelar de baseball och soccer.
Vi har ett getingbo i närheten som minimerar vår chanser att vara ute. Har fått tips på Adams extermenator. Så jag hoppas de har tid!
Hann ta lite foto igår när Noa svalkade sig med vattenlek innan getingarna blev för många.

Vi planerar att göra en Roadtrip i slutet av aug där vi bland annat besöker Yellowstones National park, Devils Tower, Mount Rushmore med mera. Det ser jag fram emot. Då ska vi hyra en Toyota Sienna och köra med. Där är bra plats till alla för en sådan resa.


                                                 Tingeling tåget med favorit gosedjuren!
                                              Mattetänk?? Stor i liten...
 
                                                           ...  liten i stor......
 
                                                        ...stor i liten igen...
                                                        och sen dricka!
 
 
Kojbygge ala Erik

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. hahahahaha. Tack Linnea! Det behövde jag! Kan inte ni komma över med boxen?

      Radera
  2. Grattis på namnsdagen Erik! :-D
    Tycker verkligen du är superduktig som fixar att gå en amerikans skola. :-)
    Saknar dig och din familj jättemycket! <3
    Massa kramar
    Karolina

    SvaraRadera