söndag 12 maj 2013

Mothersday 2013

Igår kväll kunde jag locka ut lite svar på mina frågor om morsdag gåvan från Erik. Han avslöjade inget och jag kunde inte lista ut det. Stora killen!
Noa gav mig inte längre sovmorgon än 05.51 och det lär jag minnas när han fyller typ 14 hehehe!!

Väl uppe så mös vi i soffan och pratade lite sen när Magnus kom upp så var Erik snabb som blixten att se till så de gick ner  på nedersta våningen och hämtade ett så hjärtgosigt kort med finaste texten och vackra röda rosor. Under dagen har jag även fått en morsdaghälsning med ros ich skimmer från Amanda och ett fint skrivet papper av Ida.
Jag fick välja restaurang ( i Sverige valde jag kvällsmaten och här är det ju andra seder, ta sedan dit man kommer hihi)
Det blev Chipotle! En steg för steg fräsch mexikansk restaurang som visade sig vara väldans smakrik(skitstark med andra ord) Jag, Magnus och Ida tog samma kött och Magnus sa inte ett ljud. Ida och jag kved, men åt för det var så gott ju! Noa och Erik fick barnmeny och Erik, jag smakade deras och det var inte enligt mig starkt, men Erik kunde inte äta så mkt och Noa grät till sist. De fick isbitar för att hjälpa och det gjorde det. Stakars gossar!
Tror Amanda kommer gilla denne. Vi lär gå hit fler gånger fast kanske ha med mat till grabbarna.

Vi har även idag varit på en stormarknad som heter Costco. De har allt i storförpackningar och eftersom detta är landet där allt är större kan ni ju själv tänka er.
De hade även extra stor tv, paviljong i trädgård som var gudomligt, lekställning i trädgården som inte var av denna värld för ca 6.500sek. Vilket är typ 1/3 av priset hemma, stora härliga badlakan i underbara kulörer för 42skr.
Jag köpte Bed Head hår produkter 750 ml både schampo & balsam för 123 skr.

Igår var jag med Cathy och utforskade. Vi körde runt Lake Minnetonka, Exelsior och Wayzata. I Wayzata fanns det hus jag bara sett på filmer. Herregud vilka villor och mark som hör där till. Vi gick också omkring i de olika butikerna och jag vågade knappt andas för det var så fin fin. MEN!! Inte att de brydde sig. De pratade lika trevligt och härligt ändå till oss. Servicen är så härlig här. En tyllkjol till småbarn kostade 90 dollar. En sjal till damer 50.78 dollar.  En jacka jag gillade kostade 139 dollar.... Men en kaffe köpte vi och gick rundor.

När Amanda är här ska vi alla ut med båt på Lake Minnetonka och njuta!

Erik vet att hans födelsedag närmar sig och för er som vill skicka ngt till honom så är vår adress 842 Gannon Way, 55386 Victoria, MN.
Han önskar sig av oss en mini cross som han och pappa tittat på härom dagen.

Noa har inset att skrika ger en reaktion hos oss alla och det är ju jättekul! Han har också provat på Drop In daycare som han älskade första kvällen när jag skulle träna. Han bara gav mig en puss och sen stack han till leksakerna. Dag 2 skulle han vara där på dagen och då var de ute vilket han INTE ville för där fanns ju inget av de roliga leksakerna och han blev så ledsen så jag sprang 13 min på löpbandet(jag såg ut genom fönstret att han inte slutade) sen hämtade jag honom igen. Imorgon skall jag se hur det går. Jag vill träna lite och Noa behöver leka med jämnåriga och inte bara mamma. Sen ska vi köpa barnstol för det funkar inte att han sitter på vuxen, han sitter inte han står lr springer rundor... tro mig när jag säger att ni inte behöver tänka att det är en träningsak, för det har jag prövat!

Ida njutar av livet som tonåring och med en smartphone. Vi ser inte henne lika mkt som vi önskar men vet att det är en period hon skall igenom. Idag var hon med oss hela dagen iaf! YEY! Hon känner att även matten börjar gå bättre nu och att hon har utvecklats sitt språk.

Till alla er där hemma: Jag saknar er! Jag tänker på er och vissa dagar önskar jag att jag är snart hemma och kunna skratta och prata svenska igen.
Jag är glad att ni läser vår blogg och jag hoppas att ni känner ni tar del av vårt äventyr!
Nu är det fotodax!
                                                            En vårbild av huset!


                                                          På Chipotle
 
 
Lekplats i Tonka Bay




 
Frozen custard(mjukglass) på Adeles i Excelsior

                                                   Vackra bilder från Lake Minnetonka


 
Mina älsklingars gåvor, tyvärr kan jag inte visa det jag fått av Amanda men tro mig,
 det var vackert!!
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina presenter till en fin mamma!

    SvaraRadera
  2. Lite avis. Du fick i förskott :) Min almanacka säger mors dag den 26/5. Kramen

    SvaraRadera