måndag 10 juni 2013

10 juni 2013

Idag har vi haft sommar och kollar vi på vädret två veckor fram så är det så vi kommer ha det! YEY! Förutom åska på torsdag.

Vi åt egengjorda burgare idag och efter det var det utelek som gällde. Jag kunde äntligen börja på ytterdörren som jag kräkt åt(färgen) sedan dag 1.
Har fått ok av ägarna att måla dörren röd och idag påbörjade jag skrapning av gammal färg och hann även tvätta. Så imorgon om det finns möjlighet så blir det målning!

Ikväll efter att jag läst en komentar från en brandmanshustru så började vi prata om att jag och Magnus saknar svenska vänner, att kunna sitta ner och prata SVENSKA! med våra vänner.
Sen insåg vi att även om alla våra vänner står oss extra varmt om hjärtat nu när vi är långt ifrån, så blev vi båda tagna av att vi saknar Hussan och Mitel mest...Önskar de vore här med oss....

Idag körde jag Amanda till Valleyfair där hon mötte upp en kompis och senare åkte de hem. Kul att hon hittar på saker redan för det formar liksom hennes sommar på något sätt.
Noa ville så gärna hoppa av och åka karusellerna, jag också men inte som ensam vuxen med grabbarna.
Ska ju ev till Minnesota Zoo med dem och mammagruppen, det får vara utamningen detta året!




                                        American Pancakes med jordgubbar och banan
 
                                    Noa tvättar sin polisbil(som är sedan Magnus var barn)
 
                                                           Systarna A leker
 
 
                                    Brorsorna joinar dem periodvis
 
 
 Snygga killar har träning på fältet och Systrarna A drar dit och spelar lite avsides men ändå med bibehållen utsikt!(...hihihi)
 
 vackra svalor har ett bo vid vår entre, men deras skit är inte vacker!! De skall bort nästa år...
 
                             Även pappa lockades med att leka idag
 
                              Noa skakar rumpan som Sean Banan(som spelades på paddan)

4 kommentarer:

  1. Å så mycket sommar! Ser härligt ut:)

    SvaraRadera
  2. Härligt med värme och sol, ser helt idylliskt ut!
    Tro det eller ek men här hemma i Veberöd har det också varit fint väder. Får se hur länge det håller i sig. Har svårt att se att det blir varmt och soligt på midsommar i nästa vecka :-)

    Saknar er!
    Kramar från familjen Asplund.

    Ps. krama Noa särskilt från Nelson. Körde förbi ert hos igår och han började prata om "Oa" Ds.

    SvaraRadera
  3. Hur ska ni fira midsommar i år? Önskeinlägg. :)

    SvaraRadera
  4. Hej hej:)
    Jag hittade hit via en kommentar du lämnat... någonstans, haha! minns inte i vilken blogg.
    Jag gillade namnet på bloggen:)
    Hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera