fredag 14 juni 2013

Exelsior

Vi har hittat en mindre stad som det finns allt från Noah´s Ark Petshop, till Licks(glassbar). Unika småbarnskläder till Scandinavian Style(kläder) härliga pubar och fina fik
Dessutom ligger det precis vid Minnetonka Lake och allt vad det innebär. Vi ska fira 4th of july här.
Jag och pojkarna åkte hit två gånger igår, torsdag, och idag körde hela familjen hit och vi grillade biffar och åt smarrigt god potatissallad med majonnäs och senap i.

Erik var hos frissan idag och bra blev det!
Jag gav mig ditt i hopp om lyckat besök men ännu en gång så inbillar jag mig att jag visst kommer kunna ha lugg och gör det, klippet och sen bara känner WTF!!
Så nu blir det klämmor igen och hamsterfrisyr varje morgon när jag vaknar, skoj...

Noa är så mycket för att kela och mysa just nu. Han vill klappas och klappa, pussas direkt på morgonen och sen lägga sig ansikte mot ansikte och slumra lite. Gosar flera gånger på en dag.

Erik har bjudit hit en kompis nästa vecka, Luke.
Amanda var ute och gick igår en runda ner till Victoria och åt Frozen yoghurt med en granntjej.
Ida ska snart hitta på något med sin kompis Ava

Jag..?? Ja jag, bröt ihop i förrgår för jag har svårt att hantera detta. Ett härligt äventyr och jag trivs med kulturen, huset och delvis att vara hemma. Men fy tusan vad jag saknar vissa! Och ibland har jag inte lust att "bara" vara hemma. Jag vill jobba och då såklart med Heden barnen. Min fina Röda Glitter Gruppen där var härlig. Mest vill jag att Noa ska ha kompisar och det jobbar jag på. Han lekte med några igår på lekplatsen och det var toppen.
Att ha så fina vänner som jag har och att inte kunna krama om dem eller tex ta en lekstund med goda krabbeluer att äta,  är tufft för mig...

På tisdag är det dags för MOMS Group att dra till Minnesota Science Museum och det hoppas jag att jag kan genomföra
Kunde tyvärr inte dra till Zoo för att matmöblerna skulle komma....

Målat om ytterdörren har jag gjort. Ägarens färgval men det blev bra tycker jag.

Jag och Erik passade på med egentid när Noa sov idag och planterade.
Vattenmelon, Rädisor och gräslök.
Vi ska sätta mer snart...





















 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Och vad roligt att ni ska fira 4th of july och de amerikanska högtiderna man bara ser på film. :)

    Tråkigt att du känner sån saknad men det är nog naturligt, vore konstigt annars. Ni är ju en lång bit bort och det är klart det tar tid att vänja sig. Men ni har ju ert hus här och när ni kommer tillbaka igen så välkomnar vi er med öppna armar. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Nina.

    Inte är det roligt just nu på Heden, stora problem i personalgruppen, inget jag vill berätta om här, kanske du kan gissa vem som ställer till det?
    Jag och Hedenbarnen ringde dig på Viper i fredags vid mellanmålet, men fick inget svar ! Vi saknar ju också dig...Hälsar så mycket från alla barnen, Oskar och Fridrikka. Kram från Sonja..

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du ska ha en stor fet eloge för vad du gör!! Att dra dit med 4 (!!) att ansvara för o få dem att känna sig trygga och allt annat som krävs - wow säger jag bara!

    SvaraRadera