söndag 9 juni 2013

Sommarlovsstart!

Sommarlovet är påbörjat och tre av fyra barn är lediga fram till den 3 sept!
Än så länga har sommaren varit typisk svensk så ja, regn alltså. Ett fåtal dagar med solsken och det är ganska tråkigt.
Alla våra saker är på plats och på tisdag kommer vårt underbara dining set. Vi har varit 6 personer på tre barstolar och en köksö länge nu och det ska bli skönt att sitta "normalt".

Amanda var iväg i fredags med sin kompis Helena och shoppade på Eden Prarie och sen var de på en baseball match. Nu veckan som kommer ska hon och några andra dra till Valleyfair.
Ida, jag och Amanda satt en bra stund i går i källaren och umgicks och jag tittade på Amanda....hon är vacker, smart och ler mer nu än på länge. Jag blev helt förundrad och stolt!
Jag frågade henne om hon själv inser att om bara två år, när Noa är 4 ½, är hon lagligt ok att flytta hemifrån. Om hon var redo? För det är inte jag!! Tack och lov så sa hon att hon inte ska det.
Ida satt och jobbade/skapade en sak och under tiden visade hon roliga bilder från google osv.

Pojkarna och jag har varit på vårt första möte med MOMS-Group och det var många barn på en och samma lekplats. Sen av en slump så dök en av Eriks klasskamrater upp, Anna, och de lekte lite med såpbubblor. Det är en träff  per vecka så nu lär Noa också få lekt lite med jämnåriga. Preschool är helt uteslutet, för dyrt.
Jag var på en bara-för-mammor-träff i fredags på kvällen och åt supergod mat från ett ställe som heter Qudoba, mexikanst.
Mammorna här ser tydligen mycket på SuperNanny och tycker att hon gör helt rätt. Det gör hon i några fall ja men inte så många som de tycker, enligt mig då. De var alla glada och nyfikna och jag höll mig kort för jag vill inte skaffa vänner för livet, det har jag hemma! Men ha ett umgänge iaf.

Det har blivit en hel del basket spelande i garaget tack vare Eriks boll som han fick av en godhjärtad grabb på Vallefair.

Igår tog jag pojkarna när Magnus och Ida var och handlade och drog till gympahallen och lekte massor. Efter ett tag ringde jag Amanda och hon kom gärna. Totalt stannade vi i 1½ h!! Basket, innebandy, bowling, baseball och massor av lek.

Vi tränar vidare och Amanda hänger på. Magnus presterar bra på jobbet. Erik förstår mer och mer engelska och har förvånansvärt lätt för att läsa engelska!
Ida är i sina tidiga tonår och med allt vad det innebär. Humör till max och sova till lunch! Men utöver det så skrattar hon och skojar friskt, hänger gärna med över när vi vill snacka lite med hästarna. Inte så lätt att fixa ridning här som vi trodde för det ligger på 4-6 ggr till samma kostnad som 3/4 år i Sverige. Men än har jag inte gett upp.

Till er som kommer och hälsar på. S N Ä L L A köp med Marabou choklad och Haribo salta nappar!!
Gärna falukorv men det är ju uteslutet.
 


                                          Jump&Jam skoj i 1 h....Härligt och roligt till max!
 
 
                                                Världens finaste 7åring fick morgongåvan
 
 
 
 
                                                       G Y M P A H A L L E N
 
 
 
 Mitt i Eriks och mitt bandyspel så rullade Noa över planen med jämna mellanrum. Godingen!
 
 
 
 

                                                 På morgonpromenaden....så söt så söt
En annan morgon precis utanför, gulligt!
 
 
Vi har det bra här och vi mår bättre än på länge vilket märks. Visst är det tufft med vissa bitar, det ska det vara när man har fyra fina och friska barn. Ibland kan jag få lite dåligt samvete över att må så här bra utan att vara nära mina nära och kära. Saknar att jobba vissa dagar, vilket märktes på lekplatsen för då var jag med barnen där inte de vuxna...
Satt i bilen och skulle till möbelaffären och då slog det mig att min syster Karolina kommer "hem" nu över sommaren och precis som jag skulle påbörja meningen "då kan vi ju köra dit i helgen" tog hjärnan över och påminde mig om att vi faktiskt inte bodde på Idala mer...
 
 

3 kommentarer:

  1. åh. bittersweet avslutning där. Puss på er!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att ni mår bra! Vad har ni för adress?

    SvaraRadera
  3. Falukorv o pepparrots sås!! Mums. Tror jag ska ha det en dag snart. :)

    SvaraRadera