fredag 21 juni 2013

Nytt rekord

De varnade för thunderstorm igår på tv och väderappen och det har vi ju sett tidigare. Sen har vi ju varit med om regn och åska som aldrig förr. Det hade varit upp emot 31grader under dagen och hett så ja åska lär det ju blir. Framemot 10pm när pojkarna sov och jag skulle lägga mig märkte jag att det började blåsa upp så jag gick ut och plockade in alla bollar.
Gjorde mig iordning och kröp ner. Vaknade av att det blixtrade och det var ju sjukt!!! Tänk er att ni ställt in kameran på "självutlösare" och precis innan det tar en bild så blinkar den ju massor. Så var det!
Jag han knappt reagera förrän Erik ropade efter mig så jag hämtade in honom till oss och sen gick jag och hämtade Noa som var orolig men halvsov. Jag lade dem i sängen hos Magnus och sen gick jag ner till Ida som i och för sig sov men vaknade och jag sa att vi är vakna där uppe så hon vet om hon blir rädd men så länge vi inte hämtar henne så är det ingen fara. Vandrade vidare till Amanda och där var det mörkt och härligt och hon sov gott. I dessa lägen har hon ju det bästa rummet av alla!

Blixtarna höll på länge, ca 2½-3 h så intensivt.
På en minut så blixtrade det 46 ggr. Ofattbart!

Nytt rekord!

Filmade lite igår från master bedroom

 
Hoppas det inte blir värre andra gånger för detta var ganska obehagligt.

2 kommentarer:

  1. Men Gud vad sjukt! Jag hade varit livrädd!

    SvaraRadera
  2. Tack för informationen, ( filmen ) Här har vi ett härligt sorligt och varmt midsommar väder !!!
    Kram

    SvaraRadera