torsdag 20 juni 2013

en snabb vecka

Redan torsdag och imorgon är det Midsommar.
En på Magnus jobb har bjudit hem oss dit och en annan familj med en dotter på 1½år. Mamman går också hemma, like me!
Så självklart hoppas jag att det blir bra så Noa får en kompis och jag ngn att umgås med ibland.
Håll tummen ....

Jag vet inte riktigt hur man skall göra här när det gäller att ta med sig. Självklart tar man med sig något och jag vill ju men på mamma klubbs träffen så tog jag med ett gott vin och senare avslöjade hon att hon var gravid i v 16...skoj...
Paj?
Chokladbollar?(finns inte här)
Bröd?(vi fick bröd av ägarna när hon kom första gången)
Cupcakes är uteslutet för det är lika vanligt som mjölk och det är riktiga konstverk...

Tips?



Magnus reste i tisdags och kommer hem ikväll. Ska bli kul att se fler bilder från det han sett.
Chicago och Indiana

Idag blir det troligen playdate med Luke för Erik. Vi ska mötas på den stora lila, rosa, beiga lekplatsen vid Lake Minnetonka kl 1pm

I går när vi skulle köra(jag, pojkar och Amanda) så kom det tre grabbar i Eriks ålder och gav oss en inbjudan till "Molly and Sophie Lemonade Stand" så vi stannade till där och drack iskall lemonad. Trevligt!
Jag funderar lite på att baka chokladbollar och ha vårt eget  svenska stånd i helgen......
Ska se om det går att genomföra.

Untill next time...

1 kommentar:

  1. Nu lär ni ju bjuda på riktigt svenska traditioner! Snapsvisor, översätt några visor och ta med.?:)

    SvaraRadera