onsdag 22 januari 2014

28 dec 2013

Äntligen kom dagen!
Avresa mot Sverige!

Flygturen tog vi kl 19.15 vår tid och Noa strejkade lite med att sitta i sulkyn vi tullkontrollen men annars gick det bra för hans del. Han somnade efter mat och Lejonkungen och sov 3,5 h vilket är bra men långt ifrån tillräckligt.
Erik var nervös flera dagar innan och han har aldrig varit bekväm med att flyga. Han kunde inte äta ngt hela dagen innan flygturen och han var så passiv och sen efter ett par timmer i luften så går han till toa och kräkte. Sen var han så lugn och glad och åt och sen lade han sig vid Magnus fötter och sov.
Jag och Amanda blir lätt åksjuka och nu vet vi att Erik verkligen inte gillar att flyga. Som om hans öron inte var tillräckligt.
Tjejerna slumrade lite men inte blev det mycket sömn.
Vi landade i Amsterdam runt lunch lokal tid och då hade både jag och Amanda gråtit över hur ont det gjorde i öronen och Erik satt som på eld så jobbigt det var. Noa, helt oberörd och inne i Lejonkungen.
Snabbt till nästa flyg, gick bra och sen landade vi i Köpenhamn vrålhungriga. Snabbt upp och ta en burgare, sen hoppa in i taxin mot Kävlinge!

När jag såg min pappa kändes det som en film. Jag knackade på porten i samma stund som han tog hissen upp(vi var 1 h tidiga) och han vänder sig om och ler like stort som jag, sen åkte han upp.
Like taken from a Movie!
Men oj oj oj vad underbart att få krama om honom! UNDERBART!!
Vi stannade i en lgnhet som var IKEAinredd, snygg modern och fräsch. Morfar och alla dem fick oss att känna oss så välkomna och efterlängtade. Inte nog med att de hade bäddat med underbara sängkläder och till grabbarna Spriderman och Skylanders. De hade fyllt kylen med julmust, bregott, Herrgårdsost, majonäs och en massa annat. Det fanns Start, knäckebröd (som Noa åt upp på ett par dagar bara) Gifflar, Zoegas, Pepparkakor m.m.m.
På bordet låg det julklappar!


På flygplatsen i väntan på att boarda
 

Jag har världens bästa pappa!



och mina barn har världens bästa Morfar!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar