onsdag 22 januari 2014

ISTID

när guvernören stänger skolor och dagis och säger strängt till "Stay inside" det är när det är så kallt som -63 F
Fy *svordomar* vad kallt.
Våra fönster visar ganska tydligt på hur det ser ut. Vi har frågat rundor och vårt är tydligen lite extremt så det är ju tur att det inte är så här varje dag.
Nu har vi tejpat/isolerat i princip alla fönster i huset tillfälligt och det är skillnad.

Det skall tydligen komma en ny köldknäpp nu och idag är det -35 med vind ännu mer och det är bäst att hålla sig inne.
Det blåser storm just nu.

Som lite grädde på moset så ligger det ca 40-50 cm snö!

 

En dag när det inte var så kallt så passade grabbarna på att vara ute när pappa ändå skottade snö.
Lager på lager av snö i trädgården och där det inte frusit mellan varven sjönk ju jag ner såklart när jag skulle hjälpa Erik och dra Noa. Halva benet bara swoff...borta.



 I Söndags så var det bara -3 grader så då åkte Erik och Magnus på äventyr. Snowtubing!
 Ganska avundsjuk var jag men det var 5 år gräns och jag har ju kanske inte den bästa kroppen just nu för det hela så jag stannade hemma med Noa



Med i sitt sällskap fanns Caroline från Sverige som också jobbar på Tetra och hennes man
Daniel som kommer från New Zeeland.
 
 
Men jag och Noa stannade inte inne nej nej. Varmt och soligt ute så vi drog till ett lugnt ställe och roade oss med en pulka




2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut, lite väl kallt kanske. 😊 och ni ser ut att ha haft en riktigt bra vistelse i Sverige. Såååååå tråkigt att vi inte sågs, fick en liten tår i ögat eftersom det är så länge tills ni kommer hem. Önskar det var nu i sommar!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vinter är jättekul när det är lagom kallt men rena PESTEN när det blir för kallt och snö som bara lägger sig på fel ställen..../Helena

    SvaraRadera