måndag 27 januari 2014

Kallt

Förra veckan var skolan stängd två dagar, en pga planering och en för att det var så kallt.
Idag, måndag, är skolan stängd igen för att det är för kallt.
I natt har det blåst storm! När det då ligger dm:er av pudersnö så kan jag ju säg att drivbildning och "levandes snö-vägar "är det gott om.
Igår innan det blev så allvarligt gav vi oss iväg till Eden Prarie och lämnade av tjejerna där för lite shopping, vi drog till Dick Sportinggoods och WOW!! Massor av skitsnygga träningskläder. Både för löpning och yoga. Tillbehör och redskap!
Det blev köpt en yogamatta och gummiband att ha den stäng med och sen köpte Magnus handskar som han verkligen behövde då hans andra är så slitna, de han har när han lyfter vikter.
Vi mötte upp tjejerna på centrat och så åt vi glass. Sen hemåt!

Både jag och Magnus har varit lite off i veckan och idag är Magnus hemma och mår inte alls bra. Hostar och snuva och ni vet, bara off....

Jag gjorde magnetröntgen av ryggen i fredags och under de 25 min så skulle jag ligga helt stilla. Det burrade högt och plattan jag låg på vibrerade. Fy f*n vad ont jag hade resten av den dagen och en bra bit in på natten. Men jag skall få svar i mitten på veckan.
Har gått till en annan läkare nu och för att få en annan åsikt på detta med mina smärtor och skakningar. Får se vad det leder till. Har stått stilla så länge nu med rygg och nacke plus att så som min högerhand uppför sig så känner jag att en annan åsikt/läkare vill jag ha.

Jag var host i fredags för mammagruppen som vi hat varje fredag. Två av mammorna i min grupp skall ha baby. En är beräknad till idag och en om 6 veckor.

Snart dags för Ida att göra sina ämnesval. Hon börjar ju High School till hösten!
Vi har målat om hennes rum. Alla väggar är den nougat färg som andra sovrum i huset är och en vägg är rosa. Hon vill ha ett tema  och vi planerar köpa ny större säng till henne. Hon vill helst ha Malm, från Ikea, i björk.

Noa blir 3 år om ca 2 veckor och han skall få inredning på sitt rum. Byrå, tavlor, vägg dekor och en stor dinosaurie eller tiger eller lejon.
3 år....lilla goa Noa!

Sen där efter har vi ju Ida, som blir 14. <3


Ja det var det senaste.
Ha det toppen till nästa gång och ta hand om varandra



Nicole och Laura
 
 
Två av Lauras barn. Kaleb och Madison. Sen Nicoles dotter Annika och så Noa såklart
 
 
Kallt väder kräver inomhus aktiviteter. Pojkarna målar vars en krokodil.


Ja, snö och kyla, snö och kyla och sen lite grann snö och kyla.
Just denne bilden är tagen när stormen närmar sig så då är solen borta i princip men annars så lyser solen varje dag och det är LOVELY!

 

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att läkarna kan hjälpa dig bli av med din värk och andra problem. Är ju botten att ha ont jämt..../Helena

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med rygg o nacke. Hoppas ni får rätsida på det! Härligt att solen skiner trots kylan. Det kan man ju knappast påstå här. Denna vintern har varit väldigt grå :/ Men men, vi går ju mot ljusare och varmare tider :)
    Kram

    SvaraRadera