måndag 29 april 2013

Nya lek kamrater

Ny vecka även här och det sägs att det skal bli lite kallare och att vi kommer se snö, men att den inte kommer ligga kvar.

Igår körde vi till Lake Minnetonka! OMG vilken lekplats, eller snarare lek palats! Vi åt goda baguetter där. Tänkt att vi skulle ha med paj men jag och ugnen har inte hittat varandra så pajen blev aldrig klar.
Magnus gick med barnen och spelade baseball under tiden jag bakade pajen. De verkade ha haft det kul när de kom tillbaka.














Som ni läst tidigare så fanns det en familj i huset bredvid som vi mötte. Noa och Eidan fann varandra men det fanns även 3 tjejer i det huset.
Idag när jag och Noa satt på trappan kom några ut och en av dem var Eidan. Noa lös upp och sa "kolla mamma" gick fram till honom och sen hade de stirraleken en stund. Sen sa Eidan att hans pappa och han skulle sätt upp gungorna och självklart hängde ju vi på. Noa sa då till mig "Oa ute Eidan, gunga."
Fast klockan var närmare läggdax blev det en så härlig avslutning på dagen. Pappan där berättade lite saker så som att det brukar komma helikoptrar och dumpa saker i sjöarna för att ta koll på myggäggen. Tydligen har de enormt mycket mygg. GILLAS INTE! Han berättade också lite om området, de har tydligen bott här sedan 05 så han hade en del att säga. Intressant.

Under denne tiden så lekte Noa och Eidan med varandra och till sist så blev det pjätt och då jagade Erik och Abby varandra( hon är 10år och sockersöt!) Erik behöver en kompis och hennes pappa sa att hon har massor med energi. kan nog bli hur bra som helst mellan dem, hoppas jag.
Jag kollade lite och då hör jag Noa pjätta Abby och då säger godingen "Tag". Dessutom kramar han henne och de faller till marken och skrattar.
Visst är det spännande med nya kompisar!


 
Idag tog jag ut vatten till grabbarna att svalka sig med och leka!

 
 
Kolla mig Mana (Amanda)!


5 kommentarer:

  1. Den lekplatsen vill jag till!!! Hälsningar Ronja. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ronja, det kan du räkna med! Den är väldigt rolig och spännande.

      Radera
  2. Jättekul att följa er här! Det ser ut som att ni har det bra! =) Kramar till er alla från oss!!! // Petra, Jonas & Ronja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt för oss själva också sen att ha att titta tillbaka på. Kram tillbaka

      Radera
  3. Aw, kolla mana :D / Amanda

    SvaraRadera