torsdag 25 april 2013

Våren...

...har nog kommit tror jag. för det ligger så lite snö kvar och det är runt 9-10 grader(uppskattningsvis)
Ida började skolan igår, onsdag, och hon tycker det är härligt. De är snälla mot henne och glada, nyfikna och den elev som är utnämnd för att stötta henne så länge hon behöver det, är väldigt snäll enligt Ida. Hon heter Laureen som t.o.m åker samma buss som Ida.
Själklart har hon fått många frågor så som "What do you call...."

Ida kom Ida hem med en gul skolbuss och jag blev så glad över det. Precis utanför oss dessutom är hållplatsen!
Igår var vi och köpte en skitsnygg jacka till Ida och Erik fick en cykel! Idag körde jag och grabbarna och köpte en cykel till Noa och sen när vi kom hem var vi ute väldigt länge.
Soligt och härligt och glädje till max. Pojkarna fick dessutom smoothiglass vi gjorde i går ute i solen innan vi stack till lekplatsen. Den ligger inte alls långt borta men får bara lov att användas av de som bor i området.
Mycket snygg och fräsch.

ja just det.. nu har jag också en bil. Vilken känsla. För det är inte ens i närheten av att kunna gå till affären här kan jag säga och inga aktiviteter när det ligger 40 cm snö och pojkarna inte kan klä sig.
Vinterkläder gick det inte att få fatt på heller. Knappt vi lyckades hitta vårjackan.

 
Vi bakar!
Typ klappkaka på pinne som
 vi doppade i smält mjölkchoklad och sen strössel
 
 
Vare sig Erik eller Noa gillade citron
 
Finaste Ida i en snygg jacka
 
 
Ingen snö, och mysigt hade vi!
 
 

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Hoppas ni har det lika bra som det ser ut.

    Ha det!!!

    J^Å

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det bra. Men det blir bättre när hela familjen är samlad!

      Radera
    2. Hanna håller Amanda sysselsatt =)

      Radera
  2. Cool cykel Erik!
    /Kalle

    SvaraRadera
  3. Härligt att snön gett med sig och ni också har vår. :D
    (ohärligt att min tomt är leeeera;))

    SvaraRadera